Logo
Ring
Logo
Ring

Kommunikation

30 års erfaring med markedsføring, ideudvikling, strategier og employer branding.

Kommunikation er ikke et lag oven på strategien – det er en integreret del af at lykkes.

Når I arbejder med os, får I konsulenter, der både forstår udvikling, samarbejde og kultur – og som kan omsætte det til fortællinger og form, der rykker noget.

Strategisk

Vi forbinder jeres mål med mennesker og handling.

Det handler ikke om støj – men om klarhed, timing og troværdighed.

Vi hjælper jer med at lægge en strategi for den kommunikation, der skal bringe jer fra A til B – internt eller eksternt.

Kommunikationsstrategier

Forandringskommunikation

Lederkommunikation

Narrativt arbejde i forvaltninger og institutioner

Koncept - & Idéudvikling

Gode idéer opstår ikke tilfældigt – de opstår, når mennesker arbejder i flow.

Vi faciliterer kreative processer og udvikler koncepter, kampagner og initiativer, der forankrer sig i jeres kultur og kerneopgave.

Koncepter for intern kultur og arbejdsglæde

Kreative kampagner og indsatser

Naming og visuel retning

Employer branding

Det, der tiltrækker, er ikke fancy slogans – men ægte fortællinger og tydelige pejlemærker.

Vi hjælper jer med at fortælle, hvem I er som arbejdsplads – og hvorfor man skal vælge jer.

• EVP-udvikling (Employee Value Proposition)

• Storytelling og visuel identitet

• Social media-strategi og rekrutteringskampagner

Reklamer og kampagner

Kampagner er mest effektive, når de rykker noget – ikke bare i modtageren, men i organisationen bag.

Vi udvikler reklamer og indsatser, der hænger sammen med det, I vil opnå – og med dem, I er.

Eksempler:

• Borgerrettede kampagner

• Intern branding

• Film og SoMe-indhold med effekt

Hvem skal du have fat i?

Eksempler på kampagner

Den oprindelige plakat er udviklet af Mathias Rassov.
Kampagnen skabte kendskab og efterspørgsel på nogle arter, som danskerne slet ikke kender. Og det gør de ikke, fordi det er fisk, som fiskerne normalt har smidt væk, når de kom med op i garnet.

– Vi har startet med at bringe annoncer i fagblade for fiskeri. Dernæst har vi været på et roadshow, hvor vi har talt med aktionshuse og grossisterne – og nu er turen så kommet til at skabe kendskab og efterspørgsel hos forbrugerne, pointerer Mathias Rassov. Kampagnen strækker sig over en periode på 8 måneder.

Bag konceptet står Mathias Rassov.
Noget på hjerte

Det samme siger Mathias Rassov, direktør, der blandt andet har været konceptudvikler på bøgerne fra Det Danske Fjerkræråd. Han er ikke i tvivl om, at bøger er en gave for både kunder og virksomhed, men han påpeger også, at man skal have noget på hjerte for at kunne bruge bøger som markedsføringsredskab.

– Du skal have noget at fortælle – og det skal være relevant. For eksempel kunne man forestille sig, at B&O udgav en bog om musikere, siger Mathias Rassov, der har været med til at give “ægge-“bøgerne flere liv. De er nemlig både blevet udgivet sammen med magasinet Mad & Bolig, i sampak promotion med en bakke æg og brugt til markedsføring af hårde hvidevare-producenten Gorenje.
Mathias Rassov står bag kampagnen.

7 af Danmarks bedste kokke giver den en på skallen. Mesterkokkene har nemlig udklækket 44 fremragende omeletter, som aldrig før har set dagens lys. Formålet er at gøre danskerne opmærksomme på, at ægget er en formidabel spise, og at mulighederne er uendelige, når blot man har æg i køleskabet.

Og selvom vi danskere i snit spiser 240 æg om året, så er det kun de færreste æg, der ender deres dage som gourmetmad. Oftest bruges ægget som en biingrediens, og det vil kokkene altså nu lave om på. En af dem er franskmanden Francis Cardeneau. Han mener, at danskerne mangler at få udfyldt deres indre smagsbibliotek, så en af hans opskrifter hedder ”Omelet Souflé med sangriamarinerede røde bær”.

Nikolaj Kirks opskrifter er mere simple, men som han siger: – Det skal heller ikke være så nemt, at det kan laves af en mellemstor chimpanse”.